tisdag 6 april 2010

Tranor på gångavstånd

Det är snart en månad sedan jag visade någon bild senast. Det är för lång tid mellan nedslagen men jag skyller på "allt annat att göra". Nu har jag hunnit ut för att se några fåglar i alla fall. Det landade ett 20-tal (kanske 30-tal) tranor på åkern strax utanför Åtorp. För att inte störa dem så gick jag genom skogen. Kanske störde jag dem till slut men innan dess fick jag några bilder på dem. Det finns några grenar i förgrunden, men det bara indikerar att jag fick smyga mig fram.
Det finns nästan en egen gren inom fotografin som kan kallas tran-fotografering, men det är en imponerande fågel. De är stora, högljudda, uppmärksamma och dessutom ett vårtecken, så gott som något. Därför förlåt ett försök i den gangern.
/Ove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Counter

Website counter