onsdag 28 april 2010

Färggrannt magplask

Att en gräsand som tränar på starter och landningar flera gånger per dag gör så klumpiga landningar som denna kan förvåna. Följde fågeln under några sekunder innan och fick några bilder i flykten. Konstaterade att anden försökte göra en ”nej detta är fel plats jag ångrar”-landing. Man gör inte allt riktigt så bra eller tajmat på rätt sätt jämt. Det kan vara så att man är på fel plats vid fel tillfälle. Jag såg inget som anden behöva vara rädd för. Den landade mitt ute på en lugn älv och med en varm solnedgång en vårkväll. Kan tycka att inget hotar. Men det vet jag inget om. Nå kanske stressades anden av att det finns andra platser som skulle kunna vara bättre. Alltså att anden inte levde i nuet men vem lyckas med det jämt.
/Ove

1 kommentar:

  1. Denna bild tyckte jag var jätteläcker, snyggt fångat!
    //MagnusJ

    SvaraRadera

Counter

Website counter